چاپ روی شیشه آزمایشگاهی + 2 نکته اثر گذار در کیفیت چاپ

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی + 2 نکته اثر گذار در کیفیت چاپ

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی + 2 نکته اثر گذار در کیفیت چاپ

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی 

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی یکی از انواع خدماتی است که در مجموعه چاپ نامیرا صورت می گیرد.

بسیاری از لوازم و قطعات موجود در آزمایشگاه ها از جنس شیشه و پلاستیک هستند و از آنها در موارد بسیاری زیادی استفاده خواهد شد.

کاربرد هرکدام از این لوازم آزمایشگاهی متفاوت بوده و برخی از آنها حاوی اطلاعاتی هستند که در روند آزمایش ها بسیار تاثیرگذار و کاربردی خواهند بود. این قبیل اطلاعات با استفاده از یکی از روش های چاپ صنعتی روی قطعات آزمایشگاهی حک می شوند پس می توان اینگونه گفت چاپ روی شیشه آزمایشگاهی یکی از مراحل مهمی است که برای درج اطلاعات، اعداد و مشخصات لازم در روند تولید این اقلام پشت سر گذاشته می شود. 

دقت بالا در چاپ روی شیشه آزمایشگاهی 

همه مراحل تهیه و تولید قطعاتی که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند از اهمیت بالایی برخوردار هستند چاپ روی این لوازم نیز مرحله ایست که دقت و کیفیت آن باید با بالاترین میزان خود صورت گیرد.

به طور کلی چاپ روی اجسام شیشه ای از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است دلیل این حساسیت میزان رنگ پذیری پایین این اقلام می باشد به همین دلیل چاپ روی شیشه را در دسته چاپ های سخت قرار داده اند. با در نظر قرار دادن تاثیرپذیری پایین اجسام شیشه ای باید روشی مناسب همراه با دقت و کیفیتی مطلوب را انتخاب نمود و شرایطی را ایجاد کرد تا این اجسام پس از پشت سر گذاشتن مرحله چاپ دارای اطلاعاتی دقیق، با ثبات و ماندگار باشند. 

یکی از روش های مناسبی که می توان برای چاپ روی شیشه آزمایشگاهی مدنظر قرار داد روش چاپ تامپو می باشد. چاپ تامپو از شیوه های پرکاربرد و کارآمدیست که قابلیت چاپ روی بسیاری از سطوح را دارد. چاپ روی شیشه آزمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. 

دیگر موردی که نباید از خاطر برد ابعاد اطلاعاتی است که روی قطعات آزمایشگاهی حک می شود تقریبا بسیاری از آنها در ابعادی ریز چاپ می شوند پس وضوح و خوانایی در اینجا اهمیت بسیار زیادی دارد. چاپ تامپو این قابلیت را دارد تا هر طرح و نقشی را با وضوحی بسیار بالا در ابعادی کوچک روی هر جسمی درج کند. 

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

نکات مهم در چاپ روی شیشه آزمایشگاهی به روش چاپ تامپو 

  1. در ابتدا باید به این نکته توجه نمود که سطح شیشه ای این لوازم فاقد چربی باشند. وجود چربی روی این سطوح میزان رنگ پذیری شیشه را کاهش می دهد. 
  2. مورد پر اهمیت دیگر انتخاب رنگ مناسب برای چاپ روی شیشه آزمایشگاهی می باشد. به عنوان مثال اگر برای این کار از رنگی سازگار با شیشه استفاده نشود مسلما در پایان کار دوام و کیفیت لازم را شاهد نخواهیم بود. 

مراحل چاپ روی شیشه آزمایشگاهی به روش چاپ تامپو 

  • ترسیم اطلاعات و مشخصات در نرم افزارهای طراحی توسط طراحان مسلط و آگاه به مراحل چاپ 
  • ساخت و تهیه لوازمی که در روند چاپ تامپو مورد نیاز خواهند بود. اقلامی نظیر کلیشه و فیکسچر 
  • انتخاب سازگارترین و مناسب ترین رنگ به منظور چاپ روی شیشه آزمایشگاهی 
  • انجام فرآیند چاپ با استفاده از دستگاه چاپ تامپو 

طریقه کار به این شکل خواهد بود که پس از طراحی طرح اولیه باید اقدام به ساخت کلیشه کرد. کلیشه نام وسیله ایست که همانند شابلون طرح چاپ را در خود جای می دهد. در ادامه رنگ روی سطح کلیشه ریخته می شود و پدهای سیلیکونی با حرکت خود از روی سطح آغشته به رنگ کلیشه اطلاعات را برداشته و روی سطح جسم منتقل می کنند. به این طریق چاپ روی شیشه آزمایشگاهی به ثمر رسیده و مشخصات لازم روی این اقلام درج خواهد شد. 

برای آشنایی بیشتر با روش چاپ تامپو اینجا کلیک کنید.

ثبت سفارش، مشاوره و اطلاع از قیمت ها در چاپ نامیرا

چاپ روی شیشه آزمایشگاهی ، چاپ روی شیشه عطر، چاپ روی قطعات پلاستیکی، چاپ روی قطعات صنعتی، چاپ روی شیشه، چاپ روی بطری، چاپ روی اسباب بازی، چاپ طلاکوب، چاپ روی فلزات، چاپ و مراحل آماده سازی هدایای تبلیغاتی مختلف و همچنین چاپ روی بسیاری از محصولات و اشیا دیگر با انواع متریال از خدمات چاپ نامیرا می باشد.

این مجموعه یکی از معتبرترین فعالان مشغول به کار در حوزه چاپ بوده و سابقه ای بیست ساله در این زمینه دارد. در این مرکز چاپ تامپو به صورت تخصصی همراه با بالاترین کیفیت و دقت انجام می گیرد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت ها و یا مشاوره با همکاران ما تماس حاصل کرده و برای ثبت سفارشات خود اقدام کنید. 

چاپ نامیرا - مرکز تخصصی چاپ تامپو

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات
چاپ روی چوب و ام دی اف
چاپ روی لوازم آرایشی (چاپ روی محصولات آرایشی)
چاپ روی لوازم خانگی + 2 دلیل الزامی بودن این اقدام
چاپ روی لیوان فلزی | چاپ روی ماگ
چاپ روی فنجان و نعلبکی | فنجان و نعلبکی اداری

برچسب ها


آخرین نمونه کار ها


چاپ روی مداد تراش
چاپ روی اتو
چاپ روی درب بطری
چاپ سیلک روی شیشه
چاپ روی درب رادیاتور خودرو
چاپ روی برس