چاپ روی چوب و ام دی اف

چاپ روی چوب و ام دی اف

چاپ روی چوب و ام دی اف

چاپ روی درب ادکلن چوبی

چاپ روی چوب اقدامی مهم در جهت تولید بسیاری از محصولات است چراکه چوب یکی از مواد اولیه مهم و اساسی در تولید بسیاری از وسایل محسوب می شود. از طریق این فرآیند می توان نقش ها و طرح های مختلفی را روی زمینه هایی از جنس چوب حک نمود. همچنین امکان درج نام و نشان تجاری نیز خواهد بود. نمونه ای که در تصویر مشاهده می کنید دربی چوبی است که برای ادکلن طراحی شده است. طراحی زیبا و درج لوگو ظاهر زیبا و جذابی را برای محصول ایجاد کرده است.

کاربردهای چاپ روی چوب

باتوجه به استفاده زیاد چوب در تولید اقلام مختلف چاپ روی چوب گسترش بسیار زیادی یافته است. امروزه می توان روی هرزمینه ای هر طرح یا نقشی را به کمک چاپ های صنعتی درج نمود. زمینه های چوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از مواردی که می تواند کاربرد چاپ روی چوب را یادآور شود تابلوها یا ساعت های چوبی خواهند بود. چاپ روی جاکلیدی های چوبی، استند، قاب عکس و یا زیرلیوانی های چوبی نیز در این دسته قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که چاپ روی ام دی اف نیز امکان پذیر بوده و یکی از زیرشاخه های این مجموعه است.

چاپ روی چوب - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

روش های مناسب برای چاپ روی چوب

در چاپ روی اجسام و سطوح مختلف انتخاب بهترین روش چاپ با درنظر گرفتن عوامل بسیار زیادی صورت می گیرد. یکی از عوامل مهمی که می توان به آن اشاره کرد جنس زمینه چاپ است چراکه هر جنسیت دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد که هرکدام از این ویژگی ها در نتیجه و روند چاپ تاثیر مستقیم خواهد داشت.

در میان روش های مختلف چاپ های صنعتی روش چاپ تامپو یکی از روش های بسیار پرکاربرد است. در این روش می توانیم روی بسیاری از زمینه ها فرآیند چاپ را با بالاترین کیفیت و وضوح ممکن به ثمر رسانیم. بااستفاده از روش چاپ تامپو می توان روی اجسامی از جنس پلاستیک، فلز و چوب اقدام به درج لوگو و نشان تجاری نمود. البته چاپ روی چوب نیازمند رعایت کردن نکات مهمی نیز هست که در ادامه به آنها می پردازیم.

پیش تر گفته شد که چاپ تامپو قابلیت چاپ روی جنسیت های مختلفی را دارد. نکته مهمی که در این پروسه باید به آن توجه نمود انتخاب مناسب ترین رنگ است. در واقع زمانی که رنگی سازگار و متناسب با سطح زمینه را برمی گزینیم وضوح، خوانایی و کیفیت چاپ را افزایش خواهیم داد زیرا هر رنگی با خصوصیات ویژه یک سطح خاص سازگاری دارد. به عنوان مثال ما نمی توانیم رنگی که با سطوح پلاستیکی سازگاری دارد را در چاپ روی چوب استفاده کنیم.

چاپ روی چوب - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

روند چاپ تامپو

ابتدایی ترین کاری که در چاپ تامپو انجام می شود طراحی است. در این مرحله طرح مورد نظر در نرم افزارهای مرتبط توسط طراحان صنعتی طراحی می شود. در ادامه باید باتوجه به طرح ترسیم شده اقدام به تهیه کلیشه کرد. کلیشه نام وسیله ای است که همانند شابلونی طرح روی آن درج می شود.

فیکسچر وسیله دیگری است که در این پروسه مورد نیاز است. وظیفه این قطعه ثابت نگه داشتن اجسام در حین چاپ است تا چاپ در درست ترین محل خود درج شود و همچنین زمینه چاپ دچار لرزش نشود.

در ادامه و در صورت انتخاب مناسب ترین رنگ متناسب با زمینه چاپ می توان فرآیند چاپ روی چوب را با کمک دستگاه چاپ تامپو به ثمر رساند. نحوه کار این دستگاه به این شکل است که در ابتدا رنگ روی کلیشه ریخته می شود سپس پدهای سیلیکونی رنگ را از سطح کلیشه آغشته به رنگ برداشته و روی سطح محصول قرار می دهند. به این صورت چاپ روی درب چوبی ادکلن درج می شود.

چاپ روی چوب - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

مزیت های مهم چاپ روی چوب

انجام فرآیند چاپ روی چوب باعث انحصاری شدن محصولات شما می شود. این اقدام می تواند در میزان فروش محصولات شما نیز تاثیرگذار باشد.

دوام چاپ روی چوب بسیار بالاست و در صورت قرارگیری در شرایطی که در معرض رطوبت یا سرما باشد از کیفیت و ماندگاری آن کاسته نخواهد شد.

چاپ تامپو روشی است که می تواند حتی نوشته های ریز را با وضوحی بسیار بالا درج کند. این ویژگی باعث می شود بتوان هر طرح و نوشته ای را حتی در ابعادی بسیار کوچک درج نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ تامپو اینجا کلیک کنید.

ثبت سفارش، مشاوره و اطلاع از قیمت ها در چاپ نامیرا

چاپ روی چوب، چاپ روی لوازم تحریر ، چاپ روی شیشه عطر، چاپ روی قطعات پلاستیکی، چاپ روی قطعات صنعتی، چاپ روی شیشه، چاپ روی بطری، چاپ روی اسباب بازی، چاپ طلاکوب، چاپ روی فلزات، و همچنین چاپ روی بسیاری از محصولات و اشیا دیگر با انواع متریال از خدمات چاپ نامیرا می باشد.

این مجموعه یکی از معتبرترین فعالان مشغول به کار در حوزه چاپ بوده و سابقه ای بیست ساله در این زمینه دارد. در این مرکز چاپ تامپو به صورت تخصصی همراه با بالاترین کیفیت و دقت انجام می گیرد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت ها و یا مشاوره با همکاران ما تماس حاصل کرده و برای ثبت سفارشات خود اقدام کنید. 

چاپ نامیرا - مرکز تخصصی چاپ تامپو

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات
چاپ روی چوب و ام دی اف
چاپ روی لوازم آرایشی (چاپ روی محصولات آرایشی)
چاپ روی لوازم خانگی + 2 دلیل الزامی بودن این اقدام
چاپ روی لیوان فلزی | چاپ روی ماگ
چاپ روی فنجان و نعلبکی | فنجان و نعلبکی اداری

برچسب ها


آخرین نمونه کار ها


چاپ روی مداد تراش
چاپ روی اتو
چاپ روی درب بطری
چاپ سیلک روی شیشه
چاپ روی درب رادیاتور خودرو
چاپ روی برس