چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات

چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات

چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات

چاپ روی قطعات دی وی دی

چاپ روی فلز یکی از خدماتی است که در مجموعه نامیرا صورت می گیرد. این اقدام  با بهره گرفتن از دستگاه هایی پیشرفته صورت می گیرد و کاربرد بسیار بالایی نیز دارد.

عوامل زیادی در فرآیند و نحوه انجام چاپ روی فلز حائز اهمیت است که یک به یک به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کاربرد و لزوم چاپ روی فلز

اگر به پیرامون خود نگاهی کوتاه بیندازیم شاید اقلام و وسایل زیادی را بیابیم که یکی از مراحل تولیدشان چاپ بوده است. لوازم خانگی بسیاری هستند که قطعاتی از جنس فلز دارند و روی این قطعات اطلاعات و نوشته هایی درج شده است. به عنوان مثال تصویری که در پایین مشاهده می کنید قطعه ایست که در پشت دی وی دی نصب می شود و در تهیه آن از فلز استفاده شده است.

چاپ روی فلز - چاپ روی فلزات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

عموما این وسایل حاوی اطلاعات یا مشخصاتی هستند که در زمان مصرف مورد نیاز مصرف کننده می باشند. اطلاعاتی همچون نحوه کار با دستگاه، نام برند تولیدکننده، کلیدهای راهنما و… .

باتوجه به اینکه این وسایل عمر بالایی دارند ضروری است روشی را برای درج این مشخصات انتخاب نمود که از ماندگاری خوبی برخوردار باشد. شیوه های مختلف چاپ صنعتی می تواند این نیاز را برآورده کند.

انتخاب روشی مناسب برای چاپ روی فلز

هر سطح و زمینه ای دارای ویژگی های خاصی می باشد. زمانی که قصد انتخاب روشی مناسب برای چاپ داریم باید به تک تک ویژگی های اثرگذار دقت نماییم. باتوجه به اینکه سطوح فلزی ممکن است در صورت قرار گیری در آب و هوای  نامناسب دچار تغییراتی شوند لازم است مناسب ترین روش چاپ را برای این قطعات در نظر بگیریم.

از میان روش های مختلف چاپ صنعتی شیوه ای که برای چاپ روی فلز در نظر گرفته شد چاپ تامپو می باشد. در ادامه دلایل انتخاب این شیوه را ذکر خواهیم کرد.

مورد اولی که می توان به آن اشاره کرد قابلیت های مهم چاپ تامپو است. چاپ تامپو روشی است که با کمک آن می توان نوشته ها و مشخصات ریز را با خوانایی بالایی درج نمود. در واقع در این روش ابعاد کوچک چاپ خللی در کیفیت آن ایجاد نخواهد کرد.

مورد بعدی قابلیت چاپ روی سطوح منحنی است. در فرآیند چاپ تامپو از پدهایی از جنس سیلیکون استفاده می شود که به دلیل انعطاف بالایی که دارند می توانند روی سطوح ناصاف نیز مشخصات مدنظر را درج کنند. این قابلیت در چاپ روی لیوان های فلزی یا فلاسک های فلزی که استوانه ای شکل هستند اهمیت زیادی دارد.

ماندگاری بالا و دوام مناسب از دیگر عواملی است که در چاپ روی فلز بسیار مهم است. روش چاپ تامپو این امکان را نیز میسر کرده است که با استفاده از مرکب هایی سازگار با سطوح فلزی چاپی ماندگار و بادوام را داشته باشیم.

چاپ روی فلز - چاپ روی فلزات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

نکات مهم قبل از چاپ

در ابتدا و قبل از هرکاری باید مرحله چربی گیری پشت سرگذاشته شود. چاپ روی فلز با استفاده از هر روشی که صورت گیرد ابتدا این مرحله را سپری می کند. انجام این کار مانع از اکسید شدن فلز خواهد شد.

جوهر و مرکبی که برای چاپ روی فلز استفاده خواهد شد باید با ویژگی های فلزات سازگاری داشته باشد. انتخاب بهترین جوهر توسط کارشناسان آشنا به مراحل چاپ صورت می گیرد. در صورتی که مرکبی نامناسب برای این امر در نظر گرفته شود چاپ طی مدت زمان کوتاهی تغییر رنگ داده و از ماندگاری و دوام خوبی برخوردار نخواهد بود. در این شرایط محصول زیبایی خود را از دست داده و رنگ پریده به نظر می رسد.

چاپی که در تصویر مشاهده می کنید با استفاده از رنگ GL مارابو به همراه محلول سخت کننده صورت گرفته است. همچنین این چاپ به صورت سه ضرب انجام گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ تامپو اینجا کلیک کنید.

 

ثبت سفارش، مشاوره و اطلاع از قیمت ها در چاپ نامیرا

چاپ روی فلز، چاپ روی لوازم تحریر ، چاپ روی شیشه عطر، چاپ روی قطعات پلاستیکی، چاپ روی قطعات صنعتی، چاپ روی شیشه، چاپ روی بطری، چاپ روی اسباب بازی، چاپ طلاکوب، چاپ روی فلزات، و همچنین چاپ روی بسیاری از محصولات و اشیا دیگر با انواع متریال از خدمات چاپ نامیرا می باشد.

این مجموعه یکی از معتبرترین فعالان مشغول به کار در حوزه چاپ بوده و سابقه ای بیست ساله در این زمینه دارد. در این مرکز چاپ تامپو به صورت تخصصی همراه با بالاترین کیفیت و دقت انجام می گیرد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت ها و یا مشاوره با همکاران ما تماس حاصل کرده و برای ثبت سفارشات خود اقدام کنید. 

چاپ نامیرا - مرکز تخصصی چاپ تامپو

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات
چاپ روی چوب و ام دی اف
چاپ روی لوازم آرایشی (چاپ روی محصولات آرایشی)
چاپ روی لوازم خانگی + 2 دلیل الزامی بودن این اقدام
چاپ روی لیوان فلزی | چاپ روی ماگ
چاپ روی فنجان و نعلبکی | فنجان و نعلبکی اداری

برچسب ها


آخرین نمونه کار ها


چاپ روی مداد تراش
چاپ روی اتو
چاپ روی درب بطری
چاپ سیلک روی شیشه
چاپ روی درب رادیاتور خودرو
چاپ روی برس