چاپ روی قطعات

چاپ روی قطعات

چاپ روی قطعات

چاپ روی قطعات

با نگاهی به محیط اطراف خود و بررسی وسایلی که روزانه مورد استفاده ما قرار می گیرند می توانیم به اهمیت چاپ در زندگی خود پی ببریم چراکه بسیاری ازمحصولاتی که در روند روتین زندگی ما کاربرد فراوانی دارند این فرآیند را در مراحل تولید خود پشت سر گذاشته اند. چاپ روی قطعات وسایل و کالاهای گوناگونی صورت می گیرد و این اقدام به قدری در دسترس ما قرار گرفته است و در زندگی ما جا خوش کرده است که شاید همین امر باعث شده است به سادگی از کنار آن گذر کرده و متوجه اهمیت آن نباشیم.

برای مثال محصولاتی مانند کامپیوتر، تلفن، مودم اینترنت، بسیاری از لوازم برقی، کنترل تلوزیون، قطعات خودرو، اسباب بازی ها، لوازم آرایشی، محصولات تزیینی، لوازم ورزشی و بسیاری از محصولات دیگر در روند تولید خود مرحله چاپ را نیز داشته اند. چاپ روی قطعات محصولات مختلف با اهداف متفاوت بوده و متناسب با نیاز و کاربرد آن صورت می گیرد. برای مثال هدف از چاپ روی قطعات وسایل گوناگون می تواند یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  • ثبت برند شرکت تولید کننده: چاپ روی قطعات محصولاتی مانند لوازم برقی با هدف درج برند شرکت تولید کننده انجام می گردد این امر به متمایز کردن محصول از دیگر اقلام مشابه موجود در بازار کمک می کند. با این اقدام می توان برند و نام و نشان تجاری خود را در یاد و خاطر مصرف کننده حک کرده و در صورت رضایت در زمان استفاده از کالا زمینه ای فراهم خواهد شد تا از دیگر محصولات تولیدی آن برند نیز خریداری شود. همچنین این اقدام یعنی چاپ روی قطعات و درج برند می تواند اصالت محصول تولیدی را تضمین کند.چاپ روی قطعات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو
  • انتقال اطلاعات لازم به مصرف کننده: برای مثال یک وسیله برقی را در نظر بگیرید که چندین دکمه را دارا می باشد اما از هیچ گونه اطلاعاتی برخوردار نمی باشد در این صورت می توان به اهمیت چاپ روی قطعات این محصول پی برد چراکه مصرف کننده در زمان استفاده نیازمند اطلاعاتی است که راهنمای او در جهت استفاده بهتر و آسان تر از محصول باشد و تولیدکننده موظف است این اطلاعات را در اختیار او قرار دهد. یکی از خواسته های مصرف کنندگان این است که در ازای هزینه ای که صرف کرده اند خدماتی مناسب نیز دریافت کنند.چاپ روی قطعات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو
  • ایجاد نمایی زیبا در محصولات: در تولید برخی وسایل هدف از چاپ روی قطعات مختلف ایجاد نمای بصری زیباتر می باشد. این محصولات غالبا جنبه تزیینی دارند از این رو کیفیت چاپ روی آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و  باید به گونه ای باشد که زیبایی محصول را افزایش دهد.
  • کمک به ایجاد نمای ظاهری مناسب: به عنوان مثال در تولید اسباب بازی ها می توان به جای استفاده از مواد مختلف برای ساخت فرم کلی آن از فرآیند چاپ استفاده کرد. این اقدام به این صورت است که با چاپ روی قطعات مختلف اسباب بازی می توان اجزای مختلف آن را از یکدیگر مجزا کرده و در نتیجه فرم  اصلی آن را ایجاد کرد.چاپ روی قطعات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو
  • هدایای تبلیغاتی: این مورد با هدف درج نام، نشان تجاری، شماره تماس یا جملاتی تبلیغاتی صورت می گیرد و سفارش دهنده قصد دارد با قرار دادن محصول در اختیار مشتری، خود را در خاطر او ماندگار کرده یا راهی را با هدف کسب مشتریان بیشتر آغاز کند.چاپ روی قطعات - چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو

باتوجه به موارد گفته شده دریافتیم که چاپ روی قطعات محصولات از مراحل بسیار مهمی است که می تواند در میزان کیفیت محصول نیز اثرگذار باشد از این رو باید با بالاترین دقت انجام شود. از آنجایی که بسیاری از محصولاتی که نیازمند فرآیند چاپ هستند عمر نسبتا بالایی داشته و در دراز مدت مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرند پس باید چاپ روی قطعات آنها نیز به گونه ای صورت گیرد که دوام و ماندگاری مناسبی داشته باشد.

چاپ روی قطعات محصولات مختلف از طریق چاپ های صنعتی صورت می گیرد. چاپ صنعتی چندین روش دارد که می توان با درنظر قرار دادن مشخصات محصول یا هدفی خاص انتخاب شود. انتخاب روش مناسب برای چاپ روی قطعات و اجسام مختلف باید توسط افرادی انجام شود که آگاهی کامل به همه روش های چاپ صنعتی را داشته و متناسب با محصول مدنظر روشی مطمئن را برگزیند. یکی از روش هایی که به منظور چاپ روی قطعات بسیاری از محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می گیرد چاپ تامپو می باشد. چاپ تامپو روشی پرکاربرد و کارآمد می باشد که از آن در موارد زیادی استفاده می شود.

روش چاپ تامپو قابلیت ها و ویژگی های زیادی را داراست که در ادامه به ذکر چند مورد از آنها می پردازیم:

  • چاپ تامپو قابلیت چاپ روی قطعات و محصولاتی با جنسیت های مختلف را داراست برای مثال می توان از طریق این روش روی سطوحی از جنس شیشه، سرامیک، فلز، پلاستیک و… فرآیند چاپ را با کیفیتی مناسب و مطلوب انجام داد.
  • از آنجایی که محصولات قطعاتی مختلف را دارا هستند و ممکن است سطح چاپ آنها دارای انحنا باشد می توان با بهره بردن از روش چاپ تامپو روی این سطوح نیز اطلاعات لازم را درج کرد. چاپ روی قطعات با استفاده از این روش به دلیل اینکه با کمک پدهای سیلیکونی صورت می گیرد قابلیت چاپ روی زمینه های برآمده یا فرورفته را نیز دارد و این یکی دیگر از ویژگی مهم چاپ تامپو می باشد.
  • ماندگاری و ثبات رنگ در چاپ تامپو بالا بوده و به همین دلیل برای محصولاتی که عمر بالایی دارند نیز بسیار مناسب خواهد بود.

انتخاب رنگ برای چاپ روی قطعات و اجسام مختلف باید متناسب با سطح چاپ صورت گیرد. این مرحله نیز در چاپ نامیرا توسط افرادی خبره و ماهر صورت می گیرد. چاپ نامیرا یکی از مراکزی است که سابقه چندین ساله در زمینه چاپ تامپو و چاپ طلاکوب داراست و مشتریان عزیز می توانند با اطمینانی کامل اقدامات لازم در آماده سازی محصولات خود را در این مجموعه انجام دهند.

چاپ نامیرا مرکز تخصصی چاپ تامپو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد و کیفیتی بالا و بی نظیر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

خدمات چاپ نامیرا عبارت است از:

  1. چاپ روی ماسک
  2. چاپ روی شیشه
  3. چاپ روی بطری پت
  4. چاپ روی قطعات صنعتی
  5. چاپ روی اسباب بازی
  6. چاپ طلاکوب
  7. هدایای تبلیغاتی
  8. و همچنین چاپ روی بسیاری از محصولات و اشیا دیگر.

چاپ نامیرا - مرکز تخصصی چاپ تامپو

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


چاپ روی فلز _ چاپ روی فلزات
چاپ روی چوب و ام دی اف
چاپ روی لوازم آرایشی (چاپ روی محصولات آرایشی)
چاپ روی لوازم خانگی + 2 دلیل الزامی بودن این اقدام
چاپ روی لیوان فلزی | چاپ روی ماگ
چاپ روی فنجان و نعلبکی | فنجان و نعلبکی اداری

برچسب ها


آخرین نمونه کار ها


چاپ روی مداد تراش
چاپ روی اتو
چاپ روی درب بطری
چاپ سیلک روی شیشه
چاپ روی درب رادیاتور خودرو
چاپ روی برس